jom join blog nie....

Friday, July 8, 2011

REMPIT LAGI..!!!


Hari nie kat paper ada lagi kes 4 remaja meninggal dunia sebab merempit...bila dengar aje cter ni...rasa sedih dengan mereka nie...kesian..macam2 ada...kesian dekat ibu bapa.. akibat motor anak maut..mungkin dah sebab ajalnya ..ye la kan ajal dan maut ditangan Tuhan...Tuhan yang menentukannya...
kemalangan maut...

Kalau di KL..kes merempit nie dah jadi perkara biasa..kena kejar polis perkara biasa da tu...tp yg aku musykil kenapa nak merempit? apa gunanya merempit? nak habiskan petrol? ataupun nak tunjuk hebat?dah rasa diri tu bagus sangat...nak tunjuk depan awek yang awk boleh bawak motor laju2 ke??hey lelaki..sedarlah awk tu Melayu...lelaki plak tu...banyak tanggungjawab yg awak perlu pikul...tolonglah...bangunkan diri sendiri..apasalahnya pergi kerja ke...jangan nak habiskan masa malam hari je...sampai bila nak sedar?? x kan bila dah pecah kepala ...terburai perut ..dah patah riuk baru nak sedar?? kalau terus meninggal ok lagi...tapi bila dah sakit nak menyusahkan ibu bapa...apa dah jadi?? tolonglah jangan sia-siakan hidup...jadilah manusia yang berguna sikit...tak dapat kepada bangsa kepada diri sendiri pun ok la..kalau nak kawen pun...hantaran bukan seratus dua...seribu dua...banyak nak pakai duit...tapi kalau seratus dua tu...kalau tak keje cam mana nak dapat duit...

Sedarlah lagi-lagi sekarang nie lelaki kat IPTA tu amat la kurang kalau di bandingkan perempuan...kaum perempuan struggle la bagai nak mati nak dapat tempat kat IPTA...sggp stay up malam2 nak study..tapi anda semua ..mengganggu ketenteraman awam ...merempit di malam hari....lelaki ni pemimpin tau tak...kalau tak ada lelaki ..sape nak pimpin negara?? sape nak bangunkan negara ...kalau tak ada lelaki yang bertamadun kat dunia nie lagi...pastu bila nak masuk IPTA...para lelaki lebih bernasib baik...sebab apa? sebab bilangan mereka sedikit..yang paling banyak lelaki dekat pusat serenti sana tu...


tgk si gadis nie...sanggup ikut boy friend dia merempit...tak kan nak sehidup semati kot...tak tau la apa nak jadi...


tgk gambar kat atas..tak taulah apa nak jadi dengan merempit...nak musnahkan plak anak gadis orang...tolonglah jangan jagi macam nie...berubahlah ..jadilah insan yang berguna...

p/s: wahai para remaja di luar sana..janganlah buat sesuatu yang hanya sia2 sahaja...kalau boleh saya nak letak banyak2 gambar yg ngeri melibatkan kemalangan...tapi nanti saya pula yg ngeri...

2 comments:

  1. wahh... dah renovate blog
    pink giler :D
    sy suke isu mat rempit ni!

    ReplyDelete
  2. hehe..pink la ye...nak ceria2...tq shira...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...