jom join blog nie....

Monday, July 4, 2011

AWAK SENYUMLAH SIKIT...MASAM JE MUKA TU..


Alahai...susahnya nak senyum...sampai kena paksa macam tu...senyum tu kan sedekah..susah ke nak 
senyum?? Senyum tu kan sedekah.. bukannya susah nak senyum...Kadang kala dengan senyumlah hati kita akan lebih senang daripada yang sebelumnya...lagi tenang...muka pun x de la nampak berkerut je...orang kata kalau banyak senyum lagi nampak muda....semua orang dikurniakan dengan senyuman yang manis...Kalau muka tak berapa nak cun...senyum je...tu je yg anugerah bagi...bersyukur je la...
Kalau kita senyum dekat orang yang kita tak kenal dengan ikhlas...alah tersangatlah baik...silaturrahim pun mana tau boleh dieratkan...lagi pun senyum tu kan suatu sunnah juga...

tapi jangan la senyum tak tentu pasal plak...Kalau bab hidup berjiran..kalau baru pindah tu apa salahnya senyum je jiran kat sebelah rumah tu...tak de la kita dikatakan sombong....timbul plak fitnah dekat kita...
Macam masyarakat bandar berbeza dengan masyrakat kampung...Kalau yg ddk kat bandar tu...pergi kerja pagi-pagi..balik dah malam..mana ada masa nak bersembang-sembang dengan jiran...kalau hujung minggu masing-masing sibuk nak pergi jalan-jalan sini sana...kalau ada peluang berjumpa tu tak ada topik nak bincang pun tak apa...senyum je...tak nak tanya khabar pun tak apalah...Senyum kan seindah suria...yang dapat menyinari kehidupan kita seharian...senyum sokmo deh...hehe...mulakan hari anda dengan senyuman...




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...