jom join blog nie....

Friday, August 26, 2011

OH LELAKI !

Pernah x dengar org cakap lelaki bila kerja selalu amik sambil lewa? tak bertanggungjawab?terutamanya lelaki yg bangsanya melayu..perlukah mereka ni dianggap mcm ni?buat kerja nak mudah aje...ye ke? ataupun yang lebih tepat..lebih suka tido daripada cari duit? ataupu lebih suka hiburan daripada cari pddkn? dan yang plg banyak dekat pisat serenti lelaki Melayu la kan? di mana mereka ni? kat ipta..ermmm majoriti perempuan..
tak terfikir ke kan? macam mana negara kita satu hari nanti? mungkin akan dijajah balik..oh jangan.......
macam mana perspektif macam nie nak kita hapuskan ye? mcm mana caranya? ye ada cara!! mereka ni kerana beruabah..jangan suka goyang kaki je..nak jd bos aje.gaji nak banyak aje..baju nak ada brand aje.tp malas belaja..asyik ponteng kelas je..mcm mana nak maju..kalau keputusan exam tip top x la heran..so kepada semua jejaka2 melayu diluar sana..
berusahalah utk merubah diri anda..semoga anda semua maju kehadapan...majulah negara kerana anda!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...