jom join blog nie....

Wednesday, August 10, 2011

BUNUH ! KERAT!

Macam-macam dah sekarang ni...kat paper..hampir setiap hari sejak kebelakangan ni..ada je kes bunuh...sana sini...bila dah bunuh..kerat..aduih mmg kejam ke manusia akhir zaman ni? dah tak ada perkemanusiaan...mungkin manusia akan berperangai seperti binatang kalau tak kena pada caranya...ataupun dah jadi binatang pun..nauzubillah...kenapa jadi sampai macam nie?Macam perkara mudah aje..bila dah bunuh kerat..ada tu sampai bakar..sebab nak ilangkan bukti..tapi percayalah kepada penjenayah yg macam ni tak akan selama-lamanya lepas..kalau bukan di dunia boleh juga diakhirat..
Mungkin semuanya angkara wang,pangkat dan darjat..adakah ini? adakah sebab semua ini manusia jadi buta hati?Bila ingat-ingat balik kes-kes yang macam nie berlaku tiap2 hari..rasa seram aja rasa..takut-takut benda ni jadi kepada kita dan kaum keluarga... mengapa manusia sebegini kejam? ada sesiapa yang bleh jawab? salah ibu mengandungkah? salah guru mengajarkah? rasanya ini bukan jawapannya... inilah akibatnya kalau kewarasan akal tidak digunakan sebaik-baiknya...ditambah lagi dengan iman yang lemah dan nafsu "dunia" yang bermaharajalela.. Sekarang ni kalau dah bunuh main kerat aje..kerat 15 lah...aduih...tak ada perasaan ke?harap-harap perkara-perkara macam nie tak jadi kpd kaum keluarga kita.. jaga diri masing-masing...take care ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...