jom join blog nie....

Tuesday, June 14, 2011

ragam manusia





Terdetik plak hati ni nak kongsi dengan semua mengenai ragam manusia yang berbagai-bagai rupa nie..tapi hati saya lebih tertarik kepada dunia artis yang dikatakan amat mencabar..bagi saya mmg mencabar.. macam2 kerenah manusia..dah jadi artis kena kritk plak cara perwatakan kita pakaian kita..ye la..artiskan ikon dalam kehidupan manusia..kenapa saya kata ikon yer??
bukan apa..cara pakaian artis nie macam2...kalau kita perasan la..pakaian artis pun jadi trend..haha..termasuklah artis yg bertudung..macam...saya nie pengetahuan agama tak ada lah luas sangat...hanya menimba ilmu sikit2..dari sekolah sampai matrik...dengan keluarga...tapi sekarang nie ternd artis pakai tudung ada bonggol unta...nie sample nyer.....yang kat tepi tu...haram hukumnya..nie lah yang ramai tak tahu...
lagipun saya terdetik dengan artis-artis kita dan juga masyarakat kita sekarang ni...yang terlalu meringankan kewajipan menutup aurat...ada yang sanggup berkata"x pe la saya masih muda..nanti da tua saya berubah la"..persoalannya di sini, adakah kita mengetahui bilakah tarikh kematian kita? tidak bukan?? kerana itu adalah rahsia Tuhan.. saya ni nak menegur kesalahan orang lain..saya pun masih lagi senget dalam hal2 cam nie...cuma sama-samalah kita berusaha berusaha berubah ke arah kebaikan..

saya juga mengagumi dengan artis kita yang sudah jauh berubah...iaitu sham kamikaze dan bob lokman...tahniah di atas hidayah yang diberikan..semoga kehidupan anda sejahtera hendaknya....tetapi ramai golongan artis yang tidak setuju dengan pendapat bob yang juga mahu rakan-rakannya yang lain berubah ... tidak mengapalah..anda sudah berusaha...biarlah Tuhan yang menentukan...berdoalah yang terbaik utk mereka juga...amin...

*jumpa lagi...


harap isi yang tidak seberapa ini memberi manfaat kepada semua..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...