jom join blog nie....

Wednesday, June 15, 2011

CITA-CITA SAYA

Salam...
bila baca title nie macam kanak-kanak pun ada..haha..tapi setiap orang ada cita-citanya yang tersendiri..saya ni nak kata cita-cita tinggi memang tinggi gak la...nak usaha sehabis mungkin...tapi rezeki dan takdir setiap orang dah ditentukan...saya bercita-cita nak jadi seorang pendidik..saya pun mahon upu dalam bidang pendidikan...mungkin sesetengah masyarakat mengatakan kerjaya ni tak mendatangkan masa depan...tetapi bagi saya tanpa guru x adalah perdana menteri yg mentadbir sesebuah kerajaan yang maju ...
ermmmm...saya dah pun menduduki interview dalam 2 mggu lepas...bulan may yang lalu..mak saya pun guru jugak... tp bukanlah hasrat saya utk mengikut jejak langkah ibu..cuma saya x berminat bidang lain...
bidang sukan..erm...mmg bukanlah...x minat sangat pun...minat gitu2 je..kalau ada rezeki saya dalam bidang ijazah pendidikan..lepas tu saya nak sambung belajar plak ke
master..mana tau ada rezeki...usaha kan tangga kejayaan..lepas tu baru saya kerja..saya nie mmg suka berangan...tpi angan yg baik2 x apekan? hehe..harap2 jadi kenyataan..nak smbg phD...mungkin..suatu hari nanti..saya nak jd lecturer plak...mungkin prof...
doakan saya berjaya ye...semoga saya berjaya mengecapi kejayaan yang saya impikan selama ini...
* tgk x cerita juvana tv3 setiap hari isnin jam 9 malam...suka tgk cikgu zakiah... dia berusaha jd guru..mcm2 liku dilaluinya..ayahnya pun x suka dia jd cikgu...sbb kerjaya guru nie x boleh nak kaya...erm...biar x kaya wang ringgit tp guru nie kaya hati budi...biar x kaya di dunia tp kaya di akhirat..
sekian...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...