rotu!!!

palapes... ataupun nama panjangnya pusat latihan pegawai simpanan... banyak yang aku dapat setelah aku menyertai palapes ni masa aku masuk U... terus terang aku katakan bukan senang nak melalui liku-liku hidup aku sebagai seorang askar wataniah nie...mungkin ramai yang tak menyangka bahawa aku berminat benda2 cam nie... mungkin sebab aku yang tak berapa nak tggi nie aka rendah.. tapi yang aku nak katakan disini masuk palapes yang paling penting tahan mental..yg nie la ramai org tak boleh nak tahan.. tapi aku cuba cabar diri aku sendiri utk masuk...Cabaran yang paling besar ialah tak boleh balik umah time cuti sem... saat org lain sedang senang lenang di rumah tgk tv,makan dgn family, pergi shopping...tapi aku dan skuad palapes aku yang lain pergi training...masa cuti sem 1 aku training 3 mggu... cam2 aku lalui masa tu... suka dan duka... faham2 je la kehidupan sebagai seorg askar.. tapi aku bertuah dapat skuad aku yg baik n sentiasa memberi sokongan kat aku... ye la kita kena kuat seiring cam skuad2 lelaki aku yang lain... Aku sering diberi kata semangat JIHA BOLEH JIHA SIKIT LAGI JIHA...padahal jauh lagi..x pe la aku hargainya.. yang penting bila kita masuk palapes nie kerjasama dalam kumpulan amat penting...kalau sorg buat taik semua sekali kena... that's mean jgn fikir diri sendiri je nak senang...jgn fikir diri sendir je penat, jgn fikir diri sendiri je sakit...semua org cam tu aje.. serius aku mmg mental...tapi aku kuatkan juga... sebab kawan2 yang banyak membantu... insya Allah... suatu masa nanti aku akan merindui sgt2 ini balik... bukan senang nak senangkan...semua org cam kita jugak... cam abah selalu cakap sekali kita dah masuk teruskan je... mak abah nak tgk aku tauliah nanti..insya Allah..aku bole buat!!!
                                                         aku berbaju loreng....

Comments

Popular Posts