final exam..

final exam...

dah 4 paper aku jawab utk final exam nie..aku tak tau la mcm mana...sbb aku dah usaha sehabis baik aku n aku dah jawab paper2 tersebut sehabis baik aku...sekarang nie aku just tawakal je.. berserah kepada Allah..TAWAKAL... biasalah kalau org lain ada yg happy dapat jawab tapi aku biasa la..
huhu..kadang2 aku mmg nak terbaik dalam idop aku..dari sekolah lg..sbb aku suka bila tgk result gempak2... hasil dr usaha aku...sampai time sekolah (aku bukan bdk sek asrama) abah marah aku sbb asyik ddk bilik jek stdy x kuar2 bilik...sbb bukan bdk pandai.. pd pdpt aku biar ssh skrg sng kemudian...walaupun ak tau bukan sng nak berjaya..kan..mcm ak tegok org lain mcm senang je  nak berjaya.. ada tu baca buku sikit2 jek(konon kata x study) tapi result gempak jugak. 
lagi pun ak study utk mak ngan abah jugak..lagipun aku dah penat nak rasa sedih bila apa yang aku nak tak dapat.. walaupun bukan semua yg kita usahakan tu akan kita dapat..
entah la... 3 paper lagi... biasa la stdy bagai nak rak...hehe..ntah la..
kalau org kata aku bdk 'pandai' aku aggp tu sbg doa..
yg pntg aku nak berjaya n belajar demi mak bapak aku...dorg yg tanggung yuran aku..dorg yg tanggung makan minum aku bulan2..aku nak harap ptptn??ermmm rm8000++ je 8 sem...ko nak idop apa???nak makan pun x dapat..kalau org lain dapat rasa nikmat ptptn..aku nie..hahhaa...org lain duk sibuk check akaun bank bagai sbb baru dapat ptptn..aku dlm akaun ahhh kosong..haha...sbb dia dah tolak silap.. tapi mak aku kena tambah jugak lak yang selebihnya...
ntahlah sekarang nie aku masih rasa ralat lagi dengan exam nie..sbb aku rasa aku tak perform sehabis baik lagiiiiiii!!!ntah la..ak mmg mcm nie..
yang penting tawakal......DUIT..DOA, USAHA, ISTIQAMAH,TAWAKAL..... nie la kunci idop kita sbg org Islam.. X semua yg kita nak kita akan dapat dengan seng.. Allah tau apa yang terbaik utk kita..
yang penting ayat aku utk menenangkan diri aku sendiri...tak semua yg kita nak kita akan dapat..rezeki kita semua dah ditentukan oleh Allah..so yg pntg apa juga yg berlaku kat kita sabar dan redha dgn ketentuannya..
ok la..yg pntg skrg nie jiwa ak dah meronta2 nk balik walaupun aku balik lambat lagi daripada orang lain sbb ada kem....:))
wish me luck 4 my next paper........

Comments

Popular Posts