jom join blog nie....

Monday, April 5, 2010

RAKAN-RAKANKU...


Teringat la plak nak cerita pasal kawan2 aku..masa kat SMK PUNCAK ALAM...haha..lawak jugak bila ingt balik kenangan kami bersama masa kat sekolah dulu..hahaha..kalu bole aku nak cerita perangai mereka nie sorang2 nak kongsi sbb aku rasa x semua ada kawan cam aku..geng kami nie 9 org termasuk aku la..ramai tak?kami saling bantu-membantu terutama nak exam spm..hahaha..gaduh? entah la..rasa x de hahaha..

Aku mulakan dengan kawan aku yg sorg nie yg aku suka sgt usik dia..hahaa .nak tau?Siti Khairiyah nama dia..dia nie baik tp aku suka usik kaca mata dia..kaca mata TEBAL!tapi kadang2 dia cam marah la..tapi agaknyer da lali da..hahaha jadi xkisah kowt..haha..dia ni kdg2 suka sgt kena buli..aku da kawan ngan dia sejak darjah6..dia dulu pernah kena buli buat kan kerja sekolah..baik sgt.dia mengikut jew tapi bantah walaupun dia merungut la jugak..dia ni mmg la org yg sabar..hahaha

kawan aku yg seterusnya..Aini Najwa.Dia nie selalu diusik oleh kami gadis melayu terakhir..hahha..lawak..tp dia mmg sopan n ayu sgt ..kalu ada lelaki yg tak terpikat mmg buta la org tu..hahaha..dia nie selalu ajar aku add maths kami selalu belajar sama2 ptg2 kalu ada masa terluang..dgn sorg lagi kawan aku Shahirah Nabilah..tapi mmg dia cantik..aku akui..kami selalu bergosip sama2..a.k.a mengumpat hahaha..ye ke?tak baik...

Sorg lagi kawan aku nie nama dia Shahirah Nabilah..Dia nie g sekolah bawak kereta masa form 5 la(da dapat lesen)masa form4(naik motor) sebelum tu naik van ..dia nie kadang2 garang la jugak..hahaha..jangan marah shira..tp dia baik..dia nie nak kata ganas x de la ganas nak kata sopan x de la sopan biasa je kot..x tau kategori apa..haha..badan dia mak ai kurus..ntah apa dia makan pun aku x tau..da macam tu badan dia..hahaah

LAGI? hahaha..Amiliyana..dia nie aku pun kadang2 x dapat baca apa yg ada dalam hati dia..bak kata org ssh nak ditafsirkan..haha..dia ni kat kelas kadang2 suka terlena aku pun x tau la..tapi yg pasti dia suka x tido malam tu yg jadi cam tu..hahaa..bila dia terlentok je aku n dia sendiri kata dia berzikir..dia ni ramai adik dia ada 7 adik beradik..msti pengorbanan dia besar nak jaga adik n nak stdy..kesian gak aku tgk dia kdg2..namun aku faham!kadang2 dia mudah terasa@sensitif jugak biasa la tu..kadang2 moody pagi2 da moody..x tau la kenapa?tapi takut jugak nak tanya..bila dia moody dia x de mood nak cakap ngan kita org..

lagi seorg nie Syazwani Saedi...dia nie agak rock sikit..hahaha..tapi dia mmg pandai..dia baik..ala sume kawan aku baik2..Alhamdulillah..dia kalu tgk cara dia jalan mak ai ganas a.k.a mcm jantan hahaha..(jangan marah wani)dia nie ngan Najwa tu mmg pelajar kesayangan cikgu a.k.a harapan cikgu...rmh dia dktnyer dkt je ngan umah aku..tapi sjk abs exam batang dia pun ssh sgt nak nampak..hahah

Farah Farhana..kita org pggl nama dia Farah ..aku suka gelar dia kerengga sbb badan dia macam model..x de shape ..ada la jugak tapi sikit2 jew...hahaha..dia nie kadang2 ganas hahaah..lawak la dia ni bila diingt kan balik..kalu kat hp aku aku set nama dia ngan nama Ferena Apam..sbb Apam tu pak we dia..dia ni nak smbg cter lagi..da la krs pas tu tggi plak..kalu naik motor melayang2 agaknyer ditiup angin..hahaha tapi dia baik..

NAK TAU LAGI?hahaha...Siti Radhiah..dia nie kalu bab menghafal mmg cepat betul mengingt ..tu la kelebihan..kalu subjek sejarah n agama mmg dia la org nyer..selalu dapat A..Dia ni suka masak..antaranyer pegedil..aku pun da try buat pegedil..belaja ngan dia la..dia nie mmg baik..sng dibuat kawan..badan dia sama ngan khairiyah kecik jew ..aku gelar dorg nie kembar..ada cikgu pun cakap dia org nie macam kembar..bila cikgu cakap macam tu..aku apa lagi gelak sakan la..hahah..aku suka kenakan si khairiyah tu x tau kenapa...hahaha..

ok...Yg lagi sorg nie..nama dia Masidayu..orgnyer nampak tegas+garang tapi dia baik sebenarnya..kalu ada apa2 masalah curahkan pada dia..dia akan menjadi pdgr terbaik walaupun pada dasarnya dia pun byk masalah yg harus ditgg..x kan aku nak cerita kowt ..mana boleh!Dia ni org nyer kecik molek jugak..tp bila dia dapat debat ngan aku( suka-suka) mmg dia nak menang..hahaha...aku pun balas la lagi cakap dia..hahaha..macam2..

Tu je yg aku nak cerita pasal kawan2 aku ..aku nak cerita bukan apa..sbb aku rasa bertuah dapat kawan macam dorg..yg skrg2 nyer dapat membentuk aku jadi baik n x melibatkan aku dalam masalah sosial..yg aku takut sgt kat luar sana..Aku harap kita dapat berkumpul lagi ..Wahai kawan2 ku..cewah!jiwang la plak..Aku jugak hrap korg akan berjaya di dunia dan akhirat ...Insya ALLAH!Aku jugak harap aku akan dapat kawan2 yg baik masa aku smbg belajar di mana2 nanti..yg dapat membawa aku supaya dekat dgn ALLAH ...AMIN...


SALAM KASIH SAYANG....
(NAJIHAH YAZID)

2 comments:

  1. huhu..terharu lak bace.pulak tu dgr background music yg menyedihkn..waaaa..nk nangis.kte xkn lpekn sume kwn2 kt skola.korg mmg best.n xkn lpekn si jiha yg suke sgt buli org.haha.jiha,thanks sbb buat blog psl kte sume :D

    ReplyDelete
  2. betul2..rasa nak berkumpul lsgi..sweet memories..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...