jom join blog nie....

Saturday, April 3, 2010

FIKIR-FIKIR

Kadang-kadang aku rasa berfikir apa sebenarnya aku nak jadi yek?kadang2 pening jugak..tapi da x payah fikir sgt sbb sume tu sebenarnya da takdir x payah la nak fikir2 sgt....
Sekarang nie aku tgh tggu mana-mana tawaran U..tapi yg aku dahulukan Institut Perguruan..tapi terpulanglah kepada takdir aku hanya mampu merancang tapi Tuhan yg menentukan...belajar setinggi mana pun tapi itu sahaja kerjaya kita terima sahaja la...hanya Tuhan yg Maha Mengetahui...tapi jangan la pulak silap konsep belajar atau menuntut ilmu biarlah setinggi yg boleh..kerana dengan ilmulah kita akan dipandang mulia..dengan ilmu juga hidup kita akan lebih berdisiplin dan teratur..Betul tak?tak percaya sudah la..hheeheh

Kalau nak cerita impian semua aku nak yg berjaya..hahaha..nak cerita impian byk sgt la...mcm biasa la nak kereta bsr ,rmh bsr tapi terpulang la kepada kemampuan..hhaha..dulu aku pernah berangan kalu la aku ada duit aku nak beli coklat byk2 hahaha...ntah pape tah impian aku tu..heheh
sebenarnya banyak lagi yang harus aku belajar kat dunia nie...Sebenarnya nak berjaya bukanlah mudah..dulu masa sekolah nak sangat cuti nie bila da bg cuti punya la lama da bosan la plak..nie yg aku terfikir nak isi masa lapang x salahkan?Tapi kalau org tgk n lihat pun dalam usia mentah macam nie dalam usia 18 tahun apa lah sgt yg boleh aku ada..pengalaman?alah secuput aje la..aku belum 18 tahun lagi pun..tapi bulan Oktober tahun nie aku 18 tahun la..hheeeh

Tapi aku nie mmg suka berhayal...berilusinasi..tapi x salah kan..hehe..tapi aku harap aku akan tabah dan tenang hadapi dugaan yg mendatang..tidak senang nak senang dan tidak senang nak ssh...semua tu kena usaha..bak kata org rezeki x kan datang bergolek tanpa usaha..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...