jom join blog nie....

Thursday, September 29, 2011

PALAPES...

Yeah...sebenarnya aku nak cerita la pasal kes ak ngan palapes..haha...bukan "kes" tu  tau...pasal aku terpilih masuk PALAPES... dibawah Rejimen Askar Wataniah...huhu...tanggl 24 sept ari tu...aku angkat sumpah..huhu...takut jugak kan masuk palapes nie..ye la...training ala2 askar gitu...training setiap ari sabtu...dari pukul 7 pg sampai la pukul  5 ptg...ada la kelas2 tertentu...huhu...tapi yg aku cuak bila senior2 ngan staf2 kat situ cakap dari ramai2 yang masuk...hanya ada berape org lebih krg separuh yg tggl...yg lain x tahan..huhu...x pe la..aku cuba sedaya upaya  utk buat yg terbaik...ye la kan nie la pengalaman seumur idop aku..supaya aku x jd terlalu lembik n "manja"...nak kena panas x boleh...itu x boleh...ye la kan masa first agkat sumpah...ada pegawai nie suruh kami lari..hahha...satu 2 round je la...ada yg kena mrah itu nie..adat la tu...biasakan diri dengan sume tu dulu...kalau x nak kena marah macam mana nak jd askar kan?yeah!

Tu je kot utk kali nie..hehe...nanti ak cerita yg lain2 kat pembaca2 blog yg sudi baca blog x seberapa nie..bye2..nitez...

2 comments:

  1. masuk Pelapes...fuyoooo...cayalah Jihah...good luck anyway...suksess selalu

    ReplyDelete
  2. huiiyyyoooo...lepas ni jiha bukan lg jiha yg dulu...mesti lg kurus dan lg kurus daripada yana...hahaha..
    btw gud luck la ea !!! :))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...